Jak přežít autoškolu

Zdravím vás,

 pár dní zpátky jsem v televizi chytila Banánové rybičky Haliny Pawlovské. Někdo ji má rád, jiný ji nesnáší, ale mě tahle půlhodinová talk show dost bavila. Témata byla různá, ale většinou to bylo o tom, jak přežít... Předměty se měnily.
 V duchu Banánových rybiček bych dneska chtěla pojednat o tom, jak přežít autoškolu. Pro ty z vás, co o tom neví, pustila jsem se do autoškoly přes léto a co čert nechtěl, dokončila jsem ji až v říjnu. A byl to pro mě docela oříšek. Takže pojďme na to.

  • Vyberte si autoškolu pečlivě. Určitě nenechte google jen tak random hledat a pak nevybírejte podle názvu nebo tak. Raději si vezměte reference od kamarádů a známých, kteří autoškolu dodělali v nedávné době. A tu nedávnou dobu bych chtěla obzvlášť zdůraznit, protože kdo vám zaručí, že autoškola, která byla super před pěti lety, bude super i teď?
  • Můj osobní poznatek je, že autoškola by se fakt měla dělat kolem osmnáctého roku. Učení vám jde líp a jste tak nějak míň opatrní. Asi si říkáte, co je na tom dobrýho, ale ona ta opatrnost někdy fakt může být víc ke škode než k užitku. Kromě ní je totiž potřeba mít trochu toho drivu!
  • Osobně doporučuju autoškoly, kde budete po celou dobu jezdit s jedním autem a jedním instruktorem, s čímž možná ti z vás, co už jste výcvikem prošli, nebudete souhlasit. Chápu... Pro někoho je lepší, když si  vyzkouší víc aut a víc přístupů, ale mě vyhovovalo, že můj instruktor věděl celou dobu, jak jezdím, mohl sledovat pokroky (případně propady) a dávat mi cenné připomínky. Bylo pro mě navíc lepší naučit se ke zkoušce jak auto reaguje, a jak s ním rychle ujet z křižovatky bez toho, aby mi to v prostředku "chcíplo".
  • Zvykněte si, že ze začátku vám to prostě "chcípat" bude a vždycky v tu nejnevhodnější dobu.
  • Obrňte se trpělivostí a nastražte uši. Mějte hlavně trpělivost sami se sebou a zbytečně se nestresujte, že vám něco nejde. To vám říkám z vlastní zkušenosti, protože já se stresovala hodně a vůbec to nebylo dobře. Instruktor je tam od toho, aby vám všechno vysvětlil a ukázal vám, jak dělat věci správně. A proto instruktora prostě poslouchejte!
  • Blikejte, když máte a neblikejte, když nemáte.
  • Používejte zrcátka, ale radši se kolem sebe rozhlížejte. Mrtvý úhel je sviňa!
  • Bacha na šaliny.
  • Řaďte, řaďte a řaďte.
  • Testy, které musíte splnit před závěrečnou, naštětsí visí na webu ministertsva dopravy, takže se na ně dá celkem spolehlivě naučit a doporučuju je před jízdou prostě dát. Komisaři, aspoň ti brněnští, se moc netváří a moc nechtějí k jízdám pouštět testové odpadlíky.
  • Před závěrečnou se dobře vyspěte a neberte to celé nějak tragicky, ony další pokusy sice stojí další peníze, ale nic horšího, než že půjdete znova se prostě nestane. Žádný učený z nebe nespadl. Já vím, že to zní strašně jednoduše a vím sama, že není. Já jsem uspěla až na čtvrtý pokus, ale šla jsem tam pak na ty další pokusy už s klidem, že prostě poslední ukázková jízda a pak si už budu moct jezdit jak budu chtít.
  • Zkuste si to alespoň trochu užívat.
Doufám, že vás dnešní příspěvek aspoň trochu pobavil a třeba vám, co se chystáte do autoškoly, trochu pomohl.  Mně autoškola hodně dala co se týče sebekontroly, soustředění a ohleduplnosti vůči ostatním a přeju vám, abyste to měli stejně. Tak hodně štěstí a na silnici hlavně opatrně!

Mohlo by se vám líbit

5 komentářů

  1. Super článek s podnětnými radami :-)))
    S tím věkem zcela souhlasím, kéž bych si to v něm taky uvědomovala :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluji k autoškole, já jsem se do ní ještě pořád nedokopala, a přesně jak říkáš - čím jsem starší, tím víc se toho bojím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jdi do toho, už to bude jen horší a opravdu se to hodí mít ;)

      Vymazat
  3. Díky za super tipy, které se mi hodí, jelikož v létě mě to čeká. Začala už jsem pomalu pokukovat po autoškole v Kladně, začala se učit všechny značky a taky už mám pár jízd s taťkou, tak snad to zvládnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, moc děkuji za milý komentář i když už je post celkem starý. Každopádně držím palce při učení a zkoušce a hlavně hodně šťastně a bezpečně ujetých kilometrů ;)

      Vymazat

Děkuju za všecky komentáře. / Thanks for all your comments.

Flickr Images