How to style denim shirt



Hello everyone,

I have already shown you how to style black roll neck and a leather jacket. Today it´s denim shirt´s turn. I like wearing shirts in general and my wardrobe was missing a denim one for a long time. I was looking for lighter fabric and an oversized fit. In the end I found one like this at 1981 second hand pop-up in Brno. In case you are based in the Czech republic or Slovakia area I definitely recommend this second hand to your attention. Even though they are based in Prague, they also have an e-shop and do pop-ups in different cities, just like the one they did here in Brno.

---

Ahojte,

na blogu jsem už ukazovala, jak nosit černý rolák a kožený křivák. Dneska je na řadě džínová košile. Košile nosím obecně moc ráda a už dlouho mi v šatníku džínová chyběla. Hledala jsem lehčí džínovinu a samozřejmě oversized střih. Nakonec jsem sehnala na pop-upu second handu 1981, který se konal v lednu v Brně. Second hand určitě doporučuji vaší pozornosti. Mají online e-shop a přestože mají sídlo v Praze, často jezdí s vybraným zbožím i do jiných měst.

First combination is me in a nuthsell. This is what I would wear every day if I could. Striped t-shirt, denim shirt, black pair of jeans and sneakers. I have a bit of love/hate relationship with this hat. I don´t like to wear it out and about that much, because it´s quite a statement piece and I don´t like to hold it when it´s windy. Also now we all look kind of weird with face masks on (in the Czech republic face masks must be worn when you go to the public places). But I made a resolution to wear the hat more often this spring and summer. So let´s see how that goes.

---

První kombinace jsem celá já. Takhle bych nejraději chodila každý den. Pruhované tričko, košile, černé džíny a tenisky. S kloboukem mám trochu love/hate vztah. Nerada v něm chodím ven, protože je to celkem výrazný kousek a taky ho nerada přidržuju, když fouká. Navíc s rouškou člověk vypadá divně i bez klobouku, nicméně dala jsem si předsevzetí, že letos na jaře a v létě se ho pokusím nosit víc. Tak uvidíme!


You can wear a denim shirt to work even if you have a bit more strict dress code. Just wear a bit more dress pants with it and you are good to go. To support the whole office look throw a trench coat on top. If you are like me and hate wearing office shoes or heels all the time, just go with sneakers.
With this outfit I would like to mention my backpack. I discovered that wearing a handbag on my right shoulder is causing me some major issues with my back. I am aware that with a backpack I look like a school girl or a student, but I don´t mind. I can fit a lot into it including my work laptop and most importantly my back doesn´t ache as much as it used to. I bought this backpack almost two years ago from a lovely seller called Desana and it has been travelling the world with me ever since.

---

Džínovou košili můžete klidně nosit i do práce, pokud nemáte až tak přísný dress kód. Stačí si k ní vzít nějaké slušnější kalhoty a můžete vyrazit. Abyste podpořili celý ten office vzhled, oblečte si navrch trenčkot. Pokud jste jako já a botám na podpatku nefandíte, zůstaňte klidně u tenisek.
Ráda bych se ještě zastavila u batohu, který mám na sobě. Mám ho už skoro dva roky. Celé roky předtím jsem do práce chodila s kabelkou, ale protože toho s sebou tahávám docela hodně, začala mi kabelka ničit záda. Jsem si vědoma toho, že s batohem vypadám zase jako studentka, ale nevadí mi to, protože se mi toho do něj vejde spousta včetně firemního počítače a záda mě bolí o dost míň než předtím. Pokud by vás zajímalo, odkud batoh je, koupila jsem ho přes fler.cz od značky Desana a od té doby ho nosím denně a procestoval se mnou svět.



If you dare, there is also the double denim possibility. Personally I recommend pairing a darker and lighter wash. Lighter tones on top and darker on the bottom. This way it all kind of fits together without looking cheap. Accessories however should be the same shade, I prefer brown ones.

---

Pokud si troufnete, můžete jít do double denim kombinace. Osobně doporučuju kombinovat světlejší a tmavší. Tmavou na spodek a světlou nahoru, tak nějak to celé hezky do sebe zapadne bez nádechu lacinosti. Doplňky a boty je dobré vzít v jednom odstínu. Já nedám dopustit na ty hnědé.



Denim shirt also looks great with a simple black or white dress. I like to tie it above or around the waste to create a girly but very relaxed combination.

---

Džínovou košili užijete i k obyčejným černým nebo bílým šatům. Já ji ráda uvazuju kolem nebo těsně nad pas a holčičí a trochu nedbalá kombinace je na světě.


As soon as it gets a little warmer, it´s time for bare ankles and light trousers. If you don´t want to put a classic denim shirt on top, a denim shirt is a great replacement. It´s lighter and its pastel color compliments beige on the trousers.

---

Jakmile se trochu oteplí, je možné vyrazit s holými kotníky v plátěných kalhotách. Pokud nechcete sahat po klasické džínové bundě, je košile skvělá volba, protože je lehčí a její pastelová barva hezky ladí s béžovými kalhotami.



So there you have it, my five takes on the denim shirt. Which combination is your favorite? How do you like to wear a denim shirt yourselves?
I will be looking forward to your replies in comments.

---

Tak tohle je pět způsobů, jak nosím džínovou košili. Která kombinace se vám líbí a jak nosíte džínovou košili vy?
Budu moc ráda, když mi dáte vědět v komentářích.

Vaše Eve.h

Mohlo by se vám líbit

7 komentářů

  1. Takúto košeľu doma asi ani nemám. Ale veľmi sa mi páči tá posledná kombinácia.
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Saši, k tvorbě těchto kombinací se dá použít i jakákoliv jiná košile, kterou máš ;) Děkuju, že ses zase zastavila.

      Vymazat
  2. Moc povedené kombinace, sluší ti to! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlínko, děkuji, vždycky mě moc potěší, když vidím že se sem vracíš 🙂

      Vymazat
  3. Prvni outfit je skvely :), moc ti slusi. Take bych letos kloboukam dala dalsi sanci, ale vzhledem k situaci by jej obdivovali maximalne kamenni trpaslici na zahade:). Moc hezke, Eviku :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za všecky komentáře. / Thanks for all your comments.

Flickr Images