Basic pieces for Spring/Summer

Hi everyone,

the weather acts weird, it´s hot one minute and hot the other but my wardrobe has already gone through its seasonal makeover. Jumpers made their way to top shelves and my trenchcoat, leather and denim jackets have taken their places instead of winter coats on the coat hanger in our hallway. During the last few years I dramatically changed and downsized a number of the pieces in my wardrobe. There were many reasons for that. First of all I hated that feeling "I have nothing to wear" that I constatnly had in the mornings but mainly because I discovered a channel Use less on Youtube. Its author is a young lady called Signe. Her style just spoke to me and made the morning decision making process much easier. Thanks to her I found out that colorful wardrobe is not really my cup of tea and that I feel my best in neutral tones and black and whites. Signe is an advocate of sustainable fashion and of the thought that has somehow always been close to my heart (even though I admit that I did go through a period of really bad shopaholism). The idea is that we should stop buying new things to look and feel better. We should look and feel our best in things we already own. Not only we help ourselves but also to our planet which is badly polluted by fast fashion industry. After some time practising this thought and dowsizing my wardrobe I can verify that there is a positive impact on my mornings and "what to wear" issue ever since.
In today´s post I would like to show you my Spring/Summer wardrobe basics. Of course these are not all pieces in my wardrobe for the season. These are my most worn and used pieces which I tend to go for the most often and without too much thinking.
So let´s get to it!



---

Ahojte,

počasí je pořád všelijaké, chvíli horko chvíli zima, ale můj šatník už prošel obměnou. Svetry putovaly do horních polic a místa kabátů na věšáku na chodbě zaujal trenčkot a kožená bunda. V posledních pár letech se můj styl hodně zjednodušil. Jednak díky pocitu "nemám co na sebe" a jednak díky tomu, že jsem na Youtube objevila kanál Use less. Jeho autorkou je Signe z Dánska. Její styl mě hodně oslovil a její přístup mi mnohonásobně zjednodušil ranní rozhodování. Díky ní jsem taky zjistila, že mě na barvy vůbec neužije a nejlíp se cítím v černé a bílé. Signe propaguje udržitelnou módu a myšlenku, která mi byla tak nějak blízká vždycky (i když uznávám, že jsem si v minulosti prošla těžkou fází shopaholismu) a tou je, že nemusíme pokaždé kupovat nové věci, ale že nejlíp bychom se měly cítit ve věcech, které už doma máme a rády nosíme. Za pár let, co se snažím zmenšovat svůj šatník, můžu jen potvrdit, že jsem ráno dřív připravená a problém "co na sebe" řeším minimálně.
V dnešním postu bych vám ráda ukázala základy mého jarního/letního šatníku. Samozřejmě nejsou to všechny kousky, které ve skříni mám. Spíš jsou to věci, po kterých sahám asi nejčastěji a bez velkého přemýšlení.
Tak jdeme na to!



T-shirts

T-shirts are alpha and omega of my wardrobe all year round. Especially the white ones. Without them my wardrobe just wouldn´t work. I wear them under jumpers during winter and half tucked into jeans during Spring. Past few years I have been buying t-shirts in men section on Asos - these are both from their organic cotton collection. I am aware that Asos is not the most sustainable choice, so I am at least really careful about the fabric. As far as men t-shirts are concerned I love them because I know they are long enough and very comfortable to wear.

---

Trička

Alfa a omega mého šatníku celoročně. Hlavně ta bílá. Bez nich nemůžu fungovat. V zimě jsou hlavní vrstvou pod svetry a na jaře vepředu zastrčené do džínů. Už několik let nosím spíš oversized trička. V poslední době nakupuju trička v pánské sekci Asosu - tahle jsou obě z jejich organic cotton kolekce. Jsem si vědomá, že Asos není úplně udržitelná volba, tak se aspoň se snažím dbát na složení. U pánských triček mám jistotu, že budou dostatečně dlouhá a pohodlná.


Shirts

All of us should have at least one shirt in our wardrobes. At least the white one. Just as a t-shirt it´s a great layering piece in Winter and in Spring/Summer it´s a very stylish piece with either a skirt or jeans with rolled up sleeves, half tucked in or tied at the front - the choice is yours.

---

Košile

Košile by neměla chybět v šatníku žádné z nás. Minimálně ta bílá. Stejně jako trička, je to skvělá vrstva v zimě a na jaře a v létě se s ní nadělá spousta parády k sukni a i k džínům s vyhrnutými rukávy, napůl zastrčená nebo vepředu zavázaná - je to na vás.



Breton stripe top

Such cliché... But ever since Coco Chanel the breton stripe top is a completely classic piece. This exact one is probably my favorite piece in my whole wardrobe. It´s very comfortable to wear and it´s suitable for either lazy weekends and week days as well.

---

Pruhované tričko

Velký klišé... Já vím, ale od dob Coco Chanel je pruhované tričko naprostá klasika. A konkrétně tohle je asi nejoblíbenější kousek mého šatníku vůbec. Je neskutečně pohodlné a dá se nosit o líných víkendech v kavárnách, ale i během týdne.


Little black dress

Just as breton stripe top the little black dress was invented by Coco Chanel. And it´s a genius invention indeed. You can wear it practically anywhere and for any occasion. You can wear it the elegant way with heels and some more fancy coat and handbag, but you can also wear it down with a denim jacket and sneakers (which is my favorite out of the two anyway). This dress is very loose and have pockets. So I can wear it just like that or I can sinch it in the waste if I feel like it.

---

Malé černé

Stejně jako pruhované tričko, i malé černé jsou vynálezem Coco Chanel. A že je to víc než geniální, dokazuje fakt, že se hodí kamkoliv a na jakoukoliv příležitost. Dají se nosit elegantně s podpatky a nějakým víc společenským kabátem a kabelkou, nebo se dají shodit teniskami a džínovou bundou (ostatně tahle kombinace je mi stejně bližší). Tyhle šaty jsou hodně volné a mají kapsy. Nosím je buď jen tak, nebo je v pase můžu stáhnout páskem, když potřebuju.


Jeans

Jeans are also part of my wardrobe for the whole year. I have two more pairs in lighter wash, but dark blue and black jeans are my most worn. I am not much of a straight leg denim girl. After flared jeans went out of style I only wear the slim ones. Both pairs that you can see in the picture were used in the post about how to style leather jacket. Other than that there is nt much to add, is it?

---

Džíny

I džíny jsou celoroční stálicí. V šatníku mám kromě těchto dvou ještě dvoje světlé, ale tmavě modré a černé džíny nosím asi nejvíc a nejčastěji. Moc mě neužije na rovné nohavice. Po tom, co odzvonilo džínům do zvonu, nosím už jen ty těsné. Oboje jste mohli vidět v akci v postu o koženém křiváku. Džíny asi jinak není třeba nijak dál představovat, co říkáte?


Midi skirt and more fancy trousers

During past six years I fell in love with midi skirts and I wear them all year long. I tend to switch them and this more fancy pair of trousers for jeans every once in a while if I want to feel more feminine. The navy blue skirt is rather new but I wore it in winter and it was also the best partner for our longer weekend in Barcelona last Autumn where I packed just into my backpack.
The trousers are made of cotton and linnen and I made them last year during my sewing classes. I can´t wait t wear them out.

---

Midi sukně a "slušnější" kalhoty

V posledních asi šesti letech jsem si moc zamilovala midi sukně. Společně se "slušnějšími" kalhotami je střídám za džíny, když se chci cítit víc žensky. Tmavomodrou sukni nemám dlouho, ale nosila jsem ji v zimě a vloni na podzim mi byla nepostradatelným parťákem v průběhu našeho prodlouženého víkendu v Barceloně, kam jsem jela jen s batohem.
Kalhoty jsou ze směsi bavlny a lnu. Ušila jsem si je v loňském roce na kurzu šití a už se nemůžu dočkat až v nich budu moct někam vyrazit.


Leather and denim jackets

I am not going to bore you with the leather jacket story. In case you are interested what I like to wear it with you can read all about it in the post about how to style it
I have had the denim jacket for almost six years now and I wear it from Spring to Autumn every year without a second guess. Its cost per wear must be in negative numbers by now I am sure.

---

Kožená a džínová bunda

O kožené bundě se tu nebudu rozepisovat. Pokud vás zajímá její příběh a s čím ji ráda nosím, můžete mrknout do příspěvku o ní.
Džínovou bundu mám už téměř šest let a tahám ji každý rok od jara do podzimu. Její cost per wear už je podle mě těžce v mínusových číslech.


Trenchcoat

Last but definitely not least a classic trenchcoat. I don´t know what about you, but it took me quite some time to find a perfect one - so that it would fit my shoulders, have the right sleeve length and not made of polyester. I have had this one a little over four years now. The light beige color was and obvious choice for me as I am trying to use my coats for as long as possible. Trendy cuts and colors are a no for me.

---

Trenčkot

A na závěr neméně klasický trenčkot. Nevím jak vám, ale mně trvalo hrozně dlouho najít takový, co by mi seděl v ramenou, měl tu správnou délku a nebyl celý z polyesteru. Tenhle mám něco kolem čtyř let. Světle béžová barva pro mě byla jasná volba. Snažím se, abych mohla kabáty nosit co nejdýl do budoucna a tak se do žádných módních výstřelků nepouštím.


So there you have it. This is the core of my Spring/Summer wardrobe and my comfortable basics.
I would love to hear about if we have some of these in common or what is an absolute must that you can´t live without. 
See you next time!

---

A to je všechno! Tohle je srdce a duše mého jarního/letního šatníku.
Moc ráda bych věděla, jestli se na jaře taky neobejdete bez některého z nich, případně jestli máte nějaký jiný kousek, který je pro vás nepostradatelný.



Těším se zase příště!

Vaše Eve.h

Mohlo by se vám líbit

10 komentářů

  1. Mám to podobně, Evi :) Nejvíc si užívám křivák a džísku, trenčkoty mám dva (jeden béžový, druhý černý), oba ze sekáče za pár korun a už mi slouží minimálně ty 4 roky, možná 5 let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, děkuji moc za komentář. S těmi sekáči jsi prostě lepší! Tam se mám ještě co učit. Křivák znám a moc ti sluší.

      Vymazat
  2. Mám jedny letní gatě z Promodu, který tahám každé léto už přes 10 let! A normálně furt vypadají dobře. Tam už je cost per wear taky v mínusu �� A jinak ted jsem při vybalovani redukovala obleceni aspoň o polovinu. Je to osvobozující! Stejně člověk sáhne vždycky po těch oblíbených věcech..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za milý komentář a za návštěvu. Je to přesně tak, když se začneš zbavovat věci, které vlastně nepotřebuješ, je to hodně osvobozující pocit. Pro mě ještě vic, když otevřu skříň, kde je pořádek. 😉

      Vymazat
  3. Máš moc hezky vybavený šatník, tyhle kousky jsou u mě také základ! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Pavlínko. Ráda slyším, že jsme na tom stejně ;) Přeju ti krásné jaro!

      Vymazat
  4. Krásné basic kousky, naprosto se s tvým šatníkem ztotožňuji :)) já se teda ještě neobejdu bez kvalitního svetru a “šejpovacích” silonek, protože ty obyčejné většinou udělají víc škody než užitku :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Niky, moc děkuji za návštěvu a milý komentář. Svetry jsou taky celoročně v mém šatníku, jen jsem je už uklidila. :)

      Vymazat
  5. Milá Eva, tak to vidím, že budem na tvojej stránke asi častejšie, ako som predpokladala :) No áno, táto zostava je v mnohom zhodná s mojou a neviem sa zaobísť tak bez krémového trenčkotu, ako ani bez prúžkovanej košele s dlhými rukávmi i bez nich :) a tiež bez bielej košele, no nejaká tá kožená bunda by sa ozaj zišla... celkom si ma nakopla na jarnú výmenu šatníka... Krásne dni prajem ;)
    Mirka
    www.mojajoiedevivre.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super, vítej zpátky :) Základů šatníku je spousta, samozřejmě musí odrážet tvoje denní aktivity a osobní styl. Přeju šťastnou a hlavně udržitelnou ruku při výběru :)

      Vymazat

Děkuju za všecky komentáře. / Thanks for all your comments.

Flickr Images