Barcelona tam a zase zpátky

Ahojte,

jet do Barcelony mě napadlo tak celkem spontánně... Nikdy jsem tam nebyla, hodně jsem o ní slyšela a celkem mě lákala možnost se ještě koncem podzimu někde zahřát. Navíc jsem stejně přemýšlela nad tím, že si uděláme s mužem ještě někde menší dovolenou, tak proč ne zrovna tam.
Letenky jsem našla na Pelikánu. Měli navíc zrovna v tom období na Barcelonu akci, tak bych řekla, že jsme to celkem vychytali.
Praktická rada ohledně dopravy z letiště, z obou terminálů letiště jezdí skoro pořád Aerobus. Platí se u řidiče a ten bere co nejpřesnější hotovost. Ve městě zastavuje na několika místech, takže se nemusíte bát, že by vás vyhodil někde na konečné odkud byste se jen těžko dostávali zpátky. Prostě se mrkněte na mapu a vymyslete si, kde bude pro vás nejjednodušší vystoupit.

Další bylo třeba vyřešit ubytování. Hotely jsou v Barceloně celkem drahé a já zase nejsem na to vyhledávání takový talent. Na Bookingu jsem nic za fajn cenu nenašla a když už, bylo to daleko do centra a to jsem moc nechtěla. Musela jsem tedy sáhnout po Airbnb. Vím, že se říká, že Airbnb je v Barceloně mor a že bere skutečným Barceloňanům bydlení a nejspíš to i tak bude. Nabídek na webu je tisíc a asi to bývá i dost vyprodané dopředu. Nacházela jsem jenom soukromé pokoje. Celé byty už byly dávno pryč. Dál jsem se řídila hlavně recenzemi, tím jestli majitel umí anglicky a jakž takž i rozpočtem.
Ve chvíli, kdy bylo tohle zařízené, začala jsem sledovat různá videa na Youtube a vymýšlet program. No nebudu vám lhát, dala jsem tam nějaké takové ty největší barcelonské taháky a jinak jsem to nechala volné, abychom si mohli dlouho snídat, sednout si leckde na kafíčko... Nechtěla jsem lítat po městě a šílet, že jsme toho nestihli vidět dost.

A kam jsme se nakonec vydali?
Po La Rambla...

do tržnice La Boqueria, kde mají všecko, na co si vzpomenete...

Odsud na skok do gotické čtvrti, kde je nádherná katedrála...

A po ubytování a výborném jídle na Barceloneta beach...

Další den jsme měli lístky do Parku Güell...

A potom jsme se šli projít kolem vítězného oblouku a dalším parkem...

Dali jsme si pozdnější obídek a skončili jsme zase na Barcelonetě...

Pro-tip pro vás, pokud se kolem západu slunce budete pohybovat ve čtvrti Raval. Nachází se tam hotel Barcelo Raval, kde můžete vyjet na střešní terasu a sledovat odsud bezplatně západ slunce. Je to dechberoucí...

Další den jsme se vydali hned dopoledne na návrší Montjuic. Dostanete se tam metrem ze stanice Para-lel. Na metro doporučuju jízdenku T-10. Je přenosná, takže pokud jedete ve dvou, máte každý 5 jízd metrem nebo autobusem. Platí na oboje. Jakmile se dostanete na Para-lel, jsou tam značky k lanovce a na lanovku-zubačku pak navazuje klasická lanovka s kabinkama. Tu si ale musíte zaplatit zvlášť.

Nahoře je hrad, ze kterého je výhled na město na jedné straně a na doky a moře na druhé.

Z Montjuicu jsme se svezli dál metrem k Sagrada Família. Dovnitř jsme nešli... Nepovedlo se mi sehnat lístky dopředu a bylo tam stejně šíleně moc lidí. Tak jsme si to aspoň vyfotili... Ale musím uznat, že je jedním slovem neskutečná!!!

K večeru jsme pak měli lístky do Casa Batlló, což je jeden z nejznámějších domů, které ve městě navrhl Antoni Gaudí. Pokud se do Barcelony někdy vypravíte, doporučuju ho vřele!!! Je to fakt nádhera a mají audiovizuální průvodce, takže to bavilo i mého muže, který většinou obcházení památek nesnáší.

A když přišel večer, dali jsme si pravou nefalšovanou echtovní místňáckou paellu...

Poslední den jsme si dali skvělou snídani v naší oblíbené kavárně, zašli jsme do Picassova muzea...

Pak jsme jen tak courali a obdivovali krásné barcelonské uličky...

... až nás to zavedlo do výborné burgrárny Robinson na oběd.

Pak ještě rychle nakouknout na La Pedrera (další Guadího dům) zvenčí...

Na závěr byl ještě čas vydat se koupit nějaké dárky domů a znovu Aerobusem na letiště.

Letadlo nám letělo brzo ráno a z Barcelony přímo bychom to na letadlo nestihli. Proto jsem nám našla hotel nedaleko letiště, ze kterého byl zdarma transfer z a na letiště. Vyzvedli nás tam, přespali jsme na hotelu a ráno nás zase zavezli zpátky. Letadlo jsme stihli úplně krásně. Ještě jsem den předem koupila lístky na Flixbus. Letěli jsme s Eurowings a protože byli přesní jak hodinky, stihli jsme autobus i s lehkým občerstvením ve Vídni.

A jak se mi tam líbilo? Barcelona byla krásná, španělská, semtam trošku špinavá, ale s nezaměnitelnou atmosférou a výborným jídlem a pitím.

A to je všechno... Pokud by vás o Barceloně ještě cokoliv dalšího zajímalo, nechte mi komentář, ráda vám odpovím, když to bude v mých silách.