Co s oblečením, které nenosíte

Ahojte,

tentokrát se opět podíváme udržitelnosti šatníku na zoubek. Pokud si vzpomínáte, v článku o minimalizaci mého šatníku, jsem radila začít důkladnou čistkou toho vašeho.
Co ale s věcmi, které už nebudete nosit? Osobně bych se k možnosti "kontejner na textil" přiklonila pouze v krajních případech, že už je oblečení opravdu zničené a je tedy jisté, že už z něj nemůže nikdo mít užitek.

Jaké tedy máte možnosti?

1) Prodejte
V Česku existuje hned několik portálů, kde můžete věci prodat na internetu. Registrace nic nestojí a oblečení na nich můžete vystavovat, jak dlouho jen chcete a navíc si tím i trošku přivyděláte.
Mým favoritem zůstává už dlouhá léta votocvohoz.cz - nyní nově vinted.cz
Jasně, má to několik nevýhod a úskalí. Je potřeba oblečení nafotit, mnohdy i změřit a taky hlídat zprávy od zájemců. Veškerá námaha se ale vyplatí. Sama jsem toho na vinted už prodala hromadu a mám vždycky radost, že můžu oblečení poslat někam, kde mu někdo vdechne nový život.
Pokud by vás můj profil na vinted.cz zajímal, najdete mě jako eve.h. Na podobném principu funguje i letgo.cz
Můžete se také připojit jako prodejci na bazárky, různé burzy a bleší trhy oblečení, které si získávají čím dál větší popularitu. V Brně je celkem pravidelně pořádá například Fléda a hodně oblíbená je i Hadrárna. Ani my bloggerky nezůstáváme pozadu a snažíme se pořádat alespoň jeden bazárek ročně.


2) DIY a úpravy
Někdy stačí jenom trocha kreativity a z kousku, který vám nečinně leží ve skříni, může být ten nejmilovanější. Džíny se dají zkrátit, dozdobit, stejně tak džínová bunda nebo obyčejné bílé tričko.  Já jsem si takhle vyrobila kraťasy z boyfriend džínů, které jsem v podstatě nevytáhla, jak byl rok dlouhý. 
Youtube je takových nápadů plný. V češtině najdete spoustu videí na tohle téma třeba u holek z A cup of style a pokud si troufáte na angličtinu, vřele doporučuji Signe z kanálu Use less. Mně se například moc líbil její návod, jak si upravit bílé tričko.
Pokud jsou problémem žmolky, můžete zainvestovat do odžmolkovávče, případně použít starší žiletku z holícího strojku.
Na závěr vždycky můžete najít švadlenku, která vám za úplatu oblečení upraví podle vašich představ.



3) Vyměňujte
Co je pro jednu přítěž, může pro druhou znamenat poklad. A proč to navíc neudělat zábavnou cestou? Udělejte si s kamarádkami výměnnou party. Doneste každá, co už nebudete nosit a prostě navzájem vyměňujte a nebo darujte.

4) Darujte na dobrou věc
Pokud se vám oblečení nepodaří ani prodat, ani vyměnit, můžete se obrátit na některou charitativní iniciativu, kterou máte v okolí. V Brně se lze spojit například s nadací Veronica, případně Šuplig. Obě dobročinná zařízení, nebo hnutí chcete-li, darované kousky prodávají dál a výtěžek věnují na dobročinné účely. Nadace Veronica podporuje ekologické projekty a Šuplig zase Ligu lidských práv. Obě hnutí obvykle mívají sběrná místa i na již zmíněných hadrárnách a bazárcích.


Jaké možnosti preferujete vy? Máte tip na nějakou další, kterou jsem nezmínila? Budu ráda, když mi dáte vědět do komentářů.

Těším se zase příště u dalšího příspěvku.

Eve.h

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů

Děkuju za všecky komentáře. / Thanks for all your comments.

Flickr Images